Program na PC do programowania:
Opis okablowania:
- Zapłon pomarańczowy. : przewód powinien być podłączony do dodatniego akumulatora po stacyjce.
- H-brake:jeśli fioletowy przewód jest podłączony do 12V, sterownik przechodzi w stan hamulca kiedy odłącza napięciem 12V, sterownik wychodzi ze stanu hamulca
- Wsteczny: jeśli biały przewód jest podłączony do 0V (ujemny akumulator), sterownik wchodzi w stan odwrotny
stan, przekręć przepustnicę, silnik obróci się w tył. - Hamulec: jeśli biały przewód zostanie podłączony do 0 V (ujemny akumulator), silnik przestanie działać
- Funkcja 3 prędkości
Tryb 3 prędkości (przycisk):
Po wybraniu 3 prędkości (przycisk) w oprogramowaniu. użyj przycisku (który można zresetować), aby podłączyć różowy przewód i przewód uziemiający.
naciśnij i zwolnij, bieg zmieni się w następujący sposób:
3-2-1-2-3-2-1-2-3- ………
Po włączeniu kontroler jest w trybie 3 biegów (tryb wysokiej prędkości)
3 prędkości (przełącznik):
Po wybraniu 3 prędkości (przełącznik) w oprogramowaniu. Użyj takiego przełącznika, aby zrealizować 3 prędkości (przełącznik) tryb.
jeśli wybrano tryb 3 prędkości (przełącznik),
Podłącz różowy i uziemiający przewód. Wejdź w tryb wysokiej prędkości
Podłącz przezroczysty i uziemiający przewód. Wejdź w tryb niskiej prędkości
Odłącz różowy, przezroczysty przewód i masę, przejdź do trybu średniej prędkości
- Przepustnica 0-5 v e-hamulca:
Użyj oddzielnej manetki aby podłączyć się do sterownika.
Proszę wybrać Tryb „Ebrake-throttle”. Po zakręceniu przepustnicy kontroler przejdzie w tryb e-hamulca, siła hamowania będzie zgodna z położeniem przepustnicy. maksymalne wzmocnienie można ustawić z „Electric prąd fazy hamulca”, jak poniżej:
- Funkcja temperatury silnika.
Sterownik obsługuje czujnik temperatury kty83-121 od strony silnika. Funkcja może być włączone lub wyłączone w oprogramowaniu.
Sterownik MACON można połączyć z komputerem za pomocą kabla USB lub połączyć z telefonem za pomocą
bluetooth, interfejs komputera jest taki sam jak interfejs aplikacji telefonu.
Program do konfiguracji sterownika MQCON
Kąt Halla - najważniejszy parametr kontrolera MQCON
Każdy silnik powinien używać innego kąta w kontrolerze. Jeśli użyjesz niewłaściwego kąta, silnik może nie działać.
Za pomocą funkcji automatycznego testowania w oprogramowaniu przeprowadzamy nauczanie sterownika
Główny interfejs oprogramowania
Informacje na głównym interfejsie opisują rzeczywisty stan i błąd sterownika listy, nie można jej edytować.
1- Gdy RX i TX migają naprzemiennie komunikacja przebiega pomyślnie, dane na Interfejs pochodzi z ustawień kontrolera. Jeśli tylko miga TX komunikacja jest zła.
2- „status systemu” opisuje aktualny stan i błąd kontrolera - pomaga użytkownikom znaleźć błąd kontrolera i łatwo rozwiązać problem.
3- Po poprawnej komunikacji dane na rysunku 3 zostaną odświeżone (dla niektórych typów dane są aktualizowane tylko wtedy, gdy silnik jest nieruchomy lub prędkość jest bardzo niska) :
Napięcie akumulatora :napięcie akumulatora
Prędkość silnika : uint to RMP , czyli „obr / min”, dane dotyczą ustawienia par biegunowych
Stan hali (CBA) : wartość pokazuje tylko jeden z 1 2 3 4 5 6 ; jeśli pokazuje 0 lub 7, silnik hala jest nieprawidłowa lub obwód hali sterownika jest nieprawidłowy
Napięcie przepustnicy : napięcie przepustnicy napięcie rzeczywiste, podczas obracania przepustnicy wartość się zmieni
Temperatura kontrolera: temperatura kontrolera
4- Lista błędów, ilość mrugnięć zielonej diody:
Numer błędu, czyli razy migotanie zielonej diody LED | Opis i rozwiązanie |
---|---|
1 błąd mosfetu | |
2 overVolt | Kontroler wykrył, że napięcie baterii jest wyższe niż ustawienie w programie |
3 lackVolt | Kontroler wykrył, że napięcie baterii jest niższe niż ustawienia napięcia w programie |
5 mtOverTemp | Zbyt wysoka temperatura silnika lub uszkodzony czujnik ewentualnie zły czujnik temperatury w silniku |
6 ctOverTemp | Temperatura kontrolera jest wyższa niż ustawienie temperatury w programie. |
8 overCurrent Voltage | Jeśli kontroler pokazuje ten błąd, gdy zasilanie włączony, być może kontroler jest uszkodzony; jeśli błąd występuje podczas jazdy, może jakieś ustawienie jest nieprawidłowe, na przykład: 1 - kąt hali ustawienie powinno używać kąta prostego 2 - przyspieszyć lub zwolnić ustawienie czasu ustawić odpowiednią wartość |
9 overload | Gdy sterownik pracuje z dużym obciążeniem przez 30 minut, pokaże przeciążenie |
11 store fault | Kliknij „przywróć ustawienia fabryczne” w SET-> DEBUG, aby wprowadzić błąd, jeśli nie pomoże sterownik jest uszkodzony |
13 hall fault | Jeśli po włączeniu zasilania wystąpi błąd hali: 1 - proszę sprawdź halę silnikową , 2 - sprawdź 5v złącza hali 3 - możliwa woda w silniku |
20 block protect fault | Gdy rzeczywisty prąd fazowy jest wyższy i prędkość silnika wynosi zero. Pokaże to błąd. |
21 unInitEeprom | Kliknij „przywróć ustawienia fabryczne” w SET-> DEBUG, aby rozwiązać błąd, jeśli nie pomoże sterownik jest uszkodzony |
25 power up no finished | po włączeniu zasilania, jeśli sterownik wykrył napięcie akumulatora jest niższe niż napięcie braku ustawienie, spróbuj reset ustawień sterownika |
26 brake | To nie jest informacja o błędzie, to znaczy że sterownik przechodzi w tryb hamowania |
27 anti-theft | To nie jest informacja o błędzie, to znaczy że sterownik przechodzi w tryb antykradzieżowy |
28 reverse | To nie jest informacja o błędzie, to znaczy że sterownik przechodzi w tryb wsteczny |
29 release throttle error | Zablokowana manetka, Zwolnij przepustnicę, aby rozwiązać błąd |
30 throttle error | Podczas włączania, kontroler wykrywa przepustnicę napięcie jest wyższe niż minimalna wartość przepustnicy. Awaria manetki lub przewodu |
5- Po wykonaniu „przywrócenia ustawień fabrycznych” w zakładce SET-DEBUG w głównym interfejsie pojawią się kroki przywracania i na koniec, jeśli pokazuje
3 : przywróć ok”, zresetuj kontroler.
4 : błąd przywracania”, być może obwód sterownika jest uszkodzony.
6- Po wykonaniu testu kąta Halla krok i wynik zostaną pokazane:
3 : test nie powiódł się
4 : test nie powiódł się, proszę zastosować większy podany prąd (taki jak 25A lub 40A) na karcie SET-DEBUG, aby powtórzyć test kąta Halla. Jeśli nadal się nie udało, proszę zamienić dowolny przewód dwufazowy, aby powtórzyć test kąta Halla
Zestaw parametrów
Wszystkie modyfikacje należy ustawić i zapisać w SET-DEBUG, w przeciwnym razie sterownik nie otrzyma nowego ustawienia.
7 przedstawia ustawienie podstawowe jeśli ustawienie użytkownika wykracza poza zakres parametrów sterownik zignoruje te ustawienia.
Nazwa parametru | Opis |
---|---|
Lack volt | Jeśli kontroler wykryje napięcie akumulatora niższe niż to ustawienie, przestanie działać. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli bateria ma 72 V, ustawienie to około 60V; jeśli bateria ma 60 V, ustawienie to około 50V; jeśli bateria ma 48 V, ustawienie to około 42V |
over volt | Jeśli kontroler wykryje napięcie akumulatora wyższa niż ustawienie, przestanie działać. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli bateria ma napięcie 48 V lub 60 V lub 72 V, ustaw to około 90V; |
dc limit current |
Ogranicza maksymalny prąd wejściowy DC do steronika to ustawienie jest zgodne z
|
Boost dc current |
Ogranicza prąd wejściowy DC w trybie doładowania;
|
Rated phase current |
Ogranicza prąd wejściowy DC w trybie doładowania;
|
Max phase current |
Ogranicza prąd wejściowy DC w trybie doładowania;
|
Protected phase current |
Ogranicza prąd wejściowy DC w trybie doładowania;
|
Ustawienia temperatury sterownika, pamiętaj aby żadne ustawienie dotyczące temperatury nie powinno przekraczać 100 °
Nazwa parametru | Opis |
---|---|
Unwork temperature - Temperatura niedziałająca | Gdy temperatura sterownika przekroczy tą wartość, zamknie pwm i przestanie działać sterownik Zalecamy około 90, powinno być mniejsze niż 100 |
Rework temperature - Temperatura ponownego włączenia | Kiedy kontroler wejdzie w temperaturę chroniony, sterownik przestaje działać, a następnie temperatura spadnie, gdy jest poniżej tej wartość, w której regulator może ponownie pracować tryb ograniczenia prądu. Zalecamy około 80, powinno być mniejsze niż niedziałająca temperatura |
Limited current temperature - Ograniczona aktualna temperatura | Gdy temperatura sterownika przekroczy wartość, ograniczy prąd wyjściowy, a moment obrotowy silnika będzie ograniczony Zalecamy około 70, powinno być mniejsze niż temperatura naprawcza |
FUNC TAB: ustawienia
Nazwa parametru | Opis |
---|---|
Electric brake disable or enable - Wyłączanie lub włączanie hamulca elektrycznego | jeśli włączony, hamulec elektryczny, podczas hamowania wyłącznik jest ważny, hamulec elektryczny próbuje zapobiec pracy silnika i ładuje akumulator; jeśli wyłączyć hamulec elektryczny, podczas hamowania przełącznik jest ważny, sterownik po prostu zamyka pwm i pozwól silnikowi przyspieszyć sam w sobie |
Electric brake ph current - Prąd fazowy hamulca elektrycznego | Ustawia siłę hamulca elektrycznego, na którym się opiera ciężar motocykla i czucie kierowcy. Im większa wartość, tym silniejszy hamulec. Zalecamy około 50A, nie powinno przekroczyć maksymalny prąd fazowy. |
Boost/ 3 spd | Jeśli sterownik ma pracować z prędkością graniczenia, ustaw odpowiedni zestaw tutaj |
Reverse speed limit - Ograniczenie prędkości do tyłu | Ogranicz prędkość w trybie cofania. Zakres wartości : 0 ~ 100% |
Flux weakening enable or disable - FLUX | Gdy wartość spadnie poniżej 50, poprawi się maksymalna prędkość z ekonomicznym rozpraszaniem prądu, gdy wartość przekracza 50, Kontroler będzie zużywał znacznie więcej prądu aby poprawić prędkość i kontroler temperatura wzrośnie bardzo szybko. Zakres wartości: nie więcej niż 80A, my polecam około 50A. |
Regenerative charge -Regen | Jeśli jest włączona, kontroler wyłączy silnik po zwolnieniu przepustnicy. Jeśli jest wyłączona, sterownik po prostu zamyka pwm i zwolnij prędkość silnika po zwolnieniu przepustnicy. |
Regenerative charge current - Regen prąd doładowania | Wartość jest ważna tylko wtedy, gdy regeneracja jest włączona. Wartość decyduje o sile, która ma zatrzymać silnik. Opiera się na wadze motocykla, prędkości silnika i odczuciu kierowcy. zakres : 0A ~ maksymalny prąd fazowy, zalecamy 50A |
Regenerative charge speed - Prędkość ładowania regeneracyjnego |
Wartość jest ważna tylko wtedy, gdy regeneracja jest włączona. |
Tryb Boost :
jeśli wybrany jest tryb doładowania, kiedy różowy przewód łączy się z przewodem uziemiającym i rozłącza po około 1 sekundzie (użyj przycisku). Sterownik przejdzie w tryb podwyższenia prądu stałego i ograniczy prąd stały zgodnie z ustawieniem „podwyższonego prądu stałego”. automatycznie opuści tryb doładowania po 30 sekundach.
Boost start mode - Tryb przyspieszonego startu :
Jeśli wybrany jest tryb BoostStart, za każdym razem, gdy silnik obraca się od prędkości zerowej, sterownik ograniczy prąd stały zgodnie z ustawieniem „podwyższonego prądu stałego”. Po około 3 sekundach automatycznie ograniczy prąd stały zgodnie z „prądem granicznym prądu stałego”
3 speed (button) - 3 prędkości (przycisk):
Jeśli wybrano 3 prędkości (przycisk). Użyj przycisku (który można samoczynnie zresetować), aby podłączyć różowy przewód i przewód uziemiający.
naciśnij i zwolnij, bieg zmieni się w następujący sposób:
3-2-1-2-3-2-1-2-3- ………
Po włączeniu kontroler jest w trybie 3 biegów (tryb wysokiej prędkości)
3 speed (switch) - 3 prędkości (przełącznik) :
Użyj takiego przełącznika, aby zrealizować tryb 3 prędkości (przełącznik).
jeśli wybrano tryb 3 prędkości (przełącznik),
Podłącz różowy i uziemiający przewód. Wejdź w tryb wysokiej prędkości
Podłącz przezroczysty i uziemiający przewód. Wejdź w tryb niskiej prędkości
Odłącz różowy, przezroczysty przewód i masę, przejdź do trybu średniej prędkości
THROTTLE TAB
Nazwa parametru | Opis |
---|---|
Throttle min volt - min. V dla manetki | Oznacza to minimalne prawidłowe napięcie przepustnicy, tylko rzeczywiste napięcie przepustnicy jest wyższe niż wartość, sterownik wyprowadzi pwm. Jak ustawić wartość? Powinna być o 0,3 ~ 0,5 V wyższa niż wartość przepustnicy na interfejsie po zwolnieniu przepustnicy. |
Throttle max volt - max. V dla manetki | Powinien być o 0,3 ~ 0,5 V niższy niż wartość przepustnicy na interfejsie, gdy przepustnica jest w maksymalnym położeniu. |
Boost/ 3 spd | Jeśli sterownik ma pracować z prędkością graniczenia, ustaw odpowiedni zestaw tutaj |
Accelerate time - czas przyspieszenia Decelerate time - czas zwolnienia |
Jeśli kierunek silnika wynosi 0. Im krótszy czas przyspieszania, tym szybsze przyspieszanie Im krótszy czas zwalniania, tym szybsze zwalnianie Jeśli kierunek silnika to 1. Im krótszy czas zwalniania, tym szybsze przyspieszanie Im krótszy czas przyspieszania, tym szybsze zwalnianie Zakres wartości : 10 ~ 800 |
Throttle mid volt - średnie napięcie manetki | Zakres wartości : 2,0 ~ 2,5 V. |
Throttle mid current - Przepustnica prądu średniego | Wartość rozdziela polecenie prądu fazowego wyjściowego. Im większy prąd średni, tym większy wyjściowy moment obrotowy w pierwszej połowie rozpiętości przepustnicy. Zakres wartości: 1/3 ~ 2/3 maksymalnego prądu fazowego |
MOTOR
Nazwa parametru | Opis |
---|---|
Motor direction - Kierunek obrotu silnika | Można ustawić tylko 0 lub 1. Służy do zmiany kierunku obrotu silnika |
Motor pn | Rzeczywista ilość par magnesów silnika |
Speed limit mode select - Wybór trybu ograniczenia prędkości | Nastawa wewnętrzna: maksymalna prędkość będzie ograniczona zgodnie z „ustawioną prędkością graniczną silnika” Zestaw zewnętrzny: jeśli zewnętrzny wyłącznik ograniczenia prędkości jest aktywny, maksymalna prędkość zostanie ograniczona zgodnie z „ustawioną prędkością graniczną silnika” Bez ograniczeń:prędkość będzie ograniczona w zależności od biegu w trybie 3 biegów |
Low speed set - niska prędkość | W trybie 3 prędkości, niska prędkość będzie ograniczona zgodnie z ustawioną niską prędkością |
Middle speed - średnia prędkość | W trybie 3 prędkości, niska prędkość będzie ograniczona zgodnie z ustawioną średnią prędkością |
Uwaga: aby użyć trybu 3 speed, należy wybrać „bez limitu”
DEBUG
Nazwa parametru | Opis |
---|---|
Current loop kp | Jeśli kierowca wyraźnie się trzęsie, może możemy zmodyfikować wartość, aby spróbować. Generalnie dla 10-calowego silnika piasty użyj 1000, innego typu silnika 300 |
Test given current - prąd testowy | Zakres wartości: 10 ~ 30A, generalnie używaj 15A do wykonania testu. Jeśli silnik ma dużą siłę oporu, po prostu popraw wartość, aby obracał się równomiernie |
Control mode - tryb sterowania | Tryb normalny lub tryb testu halla |
Hall angle test -test kąta Halla | |
Hall angle | Kiedy główny interfejs wskaże, że test kąta Halla jest prawidłowy, kąt Halla zostanie zaktualizowany po przełączeniu na inną kartę (nie DEBUG TAB), a następnie z powrotem na kartę BEBUG. Jeśli znamy kąt halla z góry, wprowadź kąt bezpośrednio bez testowania kąta halla. |
Reset factory setting - przywróć ustawienia fabryczne | Jeśli wykonasz polecenie, Kontroler użyje ustawień fabrycznych |
Parameter store - zapis ustawień | Jeśli wykonasz polecenie, wszystkie zmodyfikowane parametry zostaną zapisane po kolejnym włączeniu |