Konwersje rowerów trekkingowych na elektryczne stają się coraz bardziej popularne wśród entuzjastów jednośladów, którzy pragną połączyć tradycyjne wrażenia z jazdy z nowoczesną technologią. Ostatnio mieliśmy przyjemność przeprowadzić kolejną udaną konwersję, tym razem przy użyciu silnika Bafang 750W oraz baterii 48V/20Ah. Chcielibyśmy podzielić się szczegółami tego projektu oraz wrażeniami z jazdy.
Wybór Komponentów
- Silnik Bafang 750W: Bafang to renomowany producent silników elektrycznych, znany ze swojej niezawodności i wydajności. Silnik o mocy 750W doskonale sprawdza się w rowerach trekkingowych, zapewniając odpowiednią moc zarówno na płaskich trasach, jak i w trudniejszym terenie.
- Bateria bidonowa 48V/20Ah: Bateria o pojemności 20Ah zapewnia długie zasięgi i stabilne zasilanie, co jest kluczowe dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Wybrana bateria cechuje się również krótkim czasem ładowania oraz wysoką żywotnością.
Proces Konwersji
- Demontaż Oryginalnych Elementów: Proces rozpoczęliśmy od demontażu niezbędnych komponentów roweru, aby przygotować go na instalację nowych, elektrycznych elementów.
- Montaż Silnika: Silnik Bafang został zamontowany w miejscu tradycyjnego mechanizmu korbowego. Dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu mocowaniu, instalacja przebiegła szybko i bezproblemowo.
- Instalacja Baterii: Bateria została umieszczona na ramie roweru, co zapewnia optymalne rozłożenie masy i stabilność podczas jazdy. Wszystkie kable zostały starannie poprowadzone i zabezpieczone.
- Podłączenie Kontrolera i Wyświetlacza: Kontroler silnika oraz wyświetlacz zostały zintegrowane z kierownicą, umożliwiając łatwe zarządzanie mocą silnika oraz monitorowanie stanu naładowania baterii.
- Testy i Kalibracja: Po zakończeniu montażu przyszedł czas na testy. Sprawdziliśmy działanie wszystkich komponentów, przeprowadziliśmy kalibrację oraz dostosowaliśmy ustawienia, aby zapewnić maksymalną efektywność i komfort jazdy.
Wrażenia z Jazdy
Pierwsza jazda po konwersji to zawsze ekscytujący moment. Rower trekkingowy, wyposażony w silnik Bafang 750W oraz baterię 48V/20Ah, sprawdził się znakomicie. Oto kilka kluczowych wrażeń:
- Moc i Przyspieszenie: Silnik Bafang zapewnia płynne i dynamiczne przyspieszenie, co jest szczególnie odczuwalne na stromych podjazdach. Moc 750W jest idealna dla rowerzystów, którzy potrzebują wsparcia w trudniejszych warunkach terenowych.
- Zasięg: Bateria o pojemności 20Ah umożliwia pokonanie długich tras bez obaw o brak energii. Nawet przy intensywnym użytkowaniu, zasięg pozostaje imponujący.
- Komfort i Stabilność: Dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy oraz solidnej konstrukcji, rower prowadzi się pewnie i stabilnie. Dodatkowo, regulowane wspomaganie pozwala dostosować poziom wsparcia do indywidualnych potrzeb.
Podsumowanie
Konwersja roweru trekkingowego na elektryczny za pomocą silnika Bafang 750W i baterii 48V/20Ah to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą cieszyć się dłuższymi trasami i większą swobodą jazdy. Dzięki wysokiej jakości komponentom oraz precyzyjnemu montażowi, rower zyskał nowe życie i nowe możliwości.
Jeśli masz pytania dotyczące konwersji rowerów na elektryczne lub potrzebujesz pomocy w wyborze odpowiednich komponentów, zapraszamy do kontaktu. Chętnie podzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem!